8/17/2013

Múzeum Andyho Warhola

Andy Warhol. Ak by ste sa ma opýtali na môjho najobľúbenejšieho umelca, bez váhania by som vám odpovedala jeho meno. Nesmierne ho obdivujem a rovnako aj jeho diela. Andy bol veľkou osobnosťou a veľkým umelcom. Zakladateľ pop-artu a človek, ktorému učarovala reklama. Nebál sa experimentovať, vzoprel sa starým pravidlám a posunul hranice umenie celkom inam. Bol obdivovaný, odsudzovaný, vychvaľovaný, nepochopený...
"Dnes som čosi nechtiac rozbil a uvedomil som si, že by som mal raz do týždňa niečo rozbiť, aby som si pripomenul, aký je život krehký."  - Andy Warhol
Veľmi dlho som túžila navštíviť jeho múzeum v Medzilaborciach, až som si toto leto povedala, že to musím spraviť! Vďaka obetavej sesternici a bratrancovi, sme teda uskutočnili trojhodinovú cestu vlakom a autobusom do Múzea moderného umenia. A rozhodne to všetko stálo za to! Odchádzala som tak nesmierne unesená, až sa mi ťažko lúčilo.


4 komentáre:

  1. To muselo bát fakt zajímavé. Přiznám se bez mučení, že pana Warhola neznám ale je pravda, že jsem se o umění nikdy moc nezajímala ale je to vážně inspirující a zajímavé :) Krásné fotky :)
    . . .
    Dreamer Clara^^
    http://dreamersuniverse.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne! ♥
      a Andy okrem výtvarného umenia, stíhal tvoriť aj filmy, keby náhodou :))

      Odstrániť
  2. ja som ani nevedela, že takéto múzeum je ... jednoznačne ho musím navštíviť
    ... Warhol ma zaujal či už na hodinách umenia a kultúry ale aj na dejepise, a potom som si o ňom hľadala viac ... jeho diela sú veľmi originálne a ako umelec si naozaj zaslúži obdiv

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rozhodne, zbožňujem ho! A určite si tam niekedy zaskoč! :) Bolo tam fakt krásne.

      Odstrániť